Между 10 и 20 януари ще оценяват дигитално-медийните компетентности на гимназистите. Десетокласници от 229 паралелки са участниците в Национално изследване за оценяване на дигитално-медийните компетентности на гимназистите. Изследването е в 170 училища от цялата страна, избрани на случаен принцип, съобщиха от Министерството на образованието.

Учениците трябва да решат онлайн тест за 60 минути. За някои от въпросите се изисква да бъде посочен един от четири възможни отговора, за други - да се избере между две възможности. Има и въпроси, по които от учениците се очаква да напишат лично мнение, подкрепено с аргументи.

47% от учениците не достигат минимално ниво на грамотност

47% от учениците не достигат минимално ниво на грамотност

Между 50 и 60 място сме по четене сред другите 79 държави в PISA

Проектът се реализира съвместно от Коалиция за медийна грамотност, Центъра за оценяване в предучилищното и училищното образование и Министерството на образованието и науката.

Целта е да се види нивото на дигиталната медийна грамотност сред гимназистите и тя да се интегрира в обучението по всички учебни предмети.

Така училището ще развива ключови компетентности и умения за живот и работа през XXI век. Акцентът ще е върху формиране на научна, финансова, дигитална медийна грамотност, както и на дух на предприемчивост и иновации.

Смартфоните не означават цифрова грамотност

Смартфоните не означават цифрова грамотност

За инициативите на евродепутата Момчил Неков

Друга цел е насочена към развитие на дигиталните компетентности на педагозите чрез прилагане на нови технологии, облачни ИКТ услуги, иновативни дигитални методи на преподаване, интегриране на дигиталната медийна грамотност в обучението по всички учебни предмети и др.