15 400 физически лица дължат общо 5,5 млн. лева към бюджета. Те не са платили декларираните от тях данъци за довнасяне по годишните декларации за облагане на доходите си. Длъжниците са получили обаждане от НАП в последните 30 дни, съобщават от приходното ведомство.

Телефонният контакт е ефективен и евтин метод за насърчаване на клиентите да покрият дълговете си към бюджета. Това са доказали предишни кампании на агенцията. Данните сочат, че след телефонен разговор над 70% от длъжниците внасят задълженията си в уговорения срок.

Невнасянето на данъка върху доходите в 14-дневен срок след позвъняването води до стартиране на процедура за принудително събиране на дълговете. Един от най-често използваните способи за събиране на неплатен данък върху доходите е налагането на запор върху заплатата на длъжника. Ако в двуседмичния срок след позвъняването постъпи плащане или длъжникът даде обезпечение, към запор няма да се пристъпва, уверяват от приходната агенция.

До края на година ще се проведат общо 17 информационни телефонни кампании. Целта им ще бъде да стимулират доброволното изпълнение на просрочени задължения на 64 000 физически и юридически лица от всички териториални дирекции на НАП. Кампаниите предвиждат осъществяването на личен контакт с длъжниците както на ниво териториални дирекции, така и чрез обаждане от Информационния център на централно управление.