Ще направим необходимото, за да спрем безобразията по булевардите "Патриарх Евтимий", "Витоша" и ул. "Фритьоф Нансен", но цената ще я платим всички граждани. Това коментира общинският съветник от местната коалиция "БСП за България" Иван Таков, председател на Постоянната комисия по транспорт и пътна безопасност, в Столичния общински съвет (СОС).

Това той заяви, след като заместник-кмета по транспорта Илиян Павлов и общинските съветници на "Спаси София" отказаха да се съобразят с призива на общинските съветници от МК "БСП за България", ГЕРБ, ИТН, "Синя София", ВМРО и петимата независими да бъде спряна работата по ремонта и реорганизацията на движението по булевардите "Патриарх Евтимий", "Витоша" и ул. "Фритьоф Нансен".

Таков критикува Павлов, че ремонтът и реорганизацията стават по време на празниците и че това ще струва скъпо на софиянци. Председателят на постоянната комисия пита и кмета на София Васил Терзиев защо е пасивен по този въпрос. "Оставам с впечатлението, че и той подкрепя тази безумна реорганизация на движението в центъра на София", добавя общинският съветник от БСП.

ГЕРБ искат оставка на зам.-кметове на София и шефа на ОП "Гробищни паркове"

ГЕРБ искат оставка на зам.-кметове на София и шефа на ОП "Гробищни паркове"

Георги Георгиев: ПП превърнаха Столична община в банкомат, който да захранва партийната им номенклатура

Иван Таков припомня, че на последното заседание на комисията на 22 април, на което са присъствали и граждани - представители на живеещите в района и на колоездачите, които подкрепят реорганизацията - зам.-кметът по транспорта е излъгал всички, след като заявил, че няма да има реорганизация на движението, а само ремонт на пътната настилка.

"На комисията положихме усилия да намерим решение, което да удовлетворява и двете страни. Моето предложение за среща, с участието и на представители на Дирекция "Транспорт", на която да говорим спокойно и да се разберем, беше прието и от представителите на живеещите в района, и от тези на колоездачите. Те започнаха да си говорят още на комисията. Поискахме от заместник-кмета да ни предостави и проектите за реорганизацията на движението. Нищо от това не се случи. Получихме само една огромна лъжа. Няколко дни по-късно станахме свидетели на изпълнението на безобразната реорганизация на движението, което предизвика нови протести на гражданите, живеещи в района, и подигравки с изпълнението й. Това е недопустима гавра с хората в София", заключи Иван Таков.

От своя страна гражданската инициатива "Синя София" излязоха с позиция, като заявиха, че проектът за реорганизация на движението на бул. Витоша е изпълнен изцяло спазвайки законовите и подзаконови нормативни актове.

Според експерти в областта на пътната безопасност, новата организация на движение подобрява видимостта и при двете маневри - за влизане в паркомястото и за излизане от него. По този начин се намалява рискът от инциденти, казва в позицията си "Синя София".

Гражданската инициатива обръща внимание, че маркирането на паркоместата по този начин е залегнало в Наредбата след промяна през 2015 г. и 2016 г. по времето, когато министър на регионалното развитие е Лиляна Павлова от правителството на Бойко Борисов. Също така подчертава, че в София вече има изпълнени проекти, спазвайки гореописаните изисквания - буферният паркинг на метростанция "Мизия" е един от тях.

"Синя София" отбеляза, че улици с подобна организация на паркирането има в редица други български градове като примери могат да бъдат дадени със Сливен и Русе.

Има ли чистка сред чиновниците на София?

Има ли чистка сред чиновниците на София?

ГЕРБ и зам.-кметът по финанси Иван Василев в спор колко служители са освободени и колко е струвало това на софиянци