Най-големият производител на литий в Китай - Ganfeng Lithium e сключил сделка с Tesla, като през следващите 3 години ще доставя 1/5 от продукцията си на компанията на Илън Мъск.

Tesla ще разпореди на своите доставчици на батерии да купуват суровината от литиев хидроксид от китайската компания. Споразумението ще е в сила от 2018 до 2020 г. и може да бъде удължено с 3 години, съобщават от Ganfeng, цитирани от Bloomberg.

Металът е един от най-търсените в последните години, тъй като е основен компонент за производство на батерии за електрически автомобили и смартфони.

Производителите на електрически автомобили, сред които и компанията на Мъск, се опитват да си гарантират доставките от литий, тъй като инвеститорите и добивните компании оценяват потенциала за растеж в индустрията.

Процъфтяващият пазар обаче изпита затруднения през 2018 г. заради спада на цените и прогнозите на някои банки, че вълна от нови минни проекти ще надмине ръста на търсенето.

Tesla подготвя завод в Китай, който ще произвежда 500 000 коли годишно

Tesla подготвя завод в Китай, който ще произвежда 500 000 коли годишно

Компанията на Мъск иска възможно най-бързо да се установи на китайския пазар

Обявеното обвързване на Ganfeng с Tesla, както и с производителя на батерии LG Chem, доказва качеството на продуктите му пред потенциалните инвеститори преди планираното първоначално публично предлагане на китайската компания в Хонконг, заяви анализаторът Nomura Holdings Джейми Уанг.

През тази седмица Ganfeng обяви сделка за доставки с LG Chem в периода 2019-2025 г. Капацитетът му може да нарасне до 75 000 тона карбонатен еквивалент в края на годината, което ще го превърне във втория най-голям производител на литий в света, според изследване на CRU Group.

Така китайската компания вече участва в двете най-големи споразумения за доставка в сектора. "Тези сделки карат да изглежда малък размера на целия пазар на литиев хидроксид само преди 2 години", каза Саймън Муурс, изпълнителен директор на базираната в Лондон консултантска компания Benchmark Mineral Intelligence.

Tesla може да се нуждае от 28 000 тона литиев хидроксид годишно от края на следващата година за производството на батерии в гигафабриката й в Невада, достигайки еквивалента на 35 гигаватчаса, според прогнозите на Benchmark Mineral.

Производителят на електромобили и батерии сключи сделка за допълнителни доставки на литий с австралийската Kidman Resources. Споразумението ще влезе в сила в началото на следващото десетилетие.