Европейската полиция наложи близо 7500 глоби на водачи на автобуси, извършващи обществен превоз, в рамките на наскоро провелата се едноседмична операция по безопасност, обхванала 17 държави-членки на ЕС.

По време на координираната от TISPOL операция общо 38 029 превозни средства са били спрени за проверка. Установени са 7456 нарушения, а 168 автобуса са спрени от движение поради изключително лошата им поддръжка.

Регистрирани са повече от 1300 нарушения на ограниченията на скоростта, както и 1045 нарушения, свързани с неизползване на обезопасителни колани и други правила за безопасност.

Резултатите от операцията показват и други поводи за притеснение по отношение на шофьорите: за 55 водачи е установено, че шофират с концентрация на алкохол в кръвта, надвишаваща законовите ограничения, за петима - че са под въздействие на упойващи вещества, а други 106 са шофирали, въпреки че свидетелствата им за правоуправление са били отнети при предишни нарушения.

Общо 709 водачи са надвишили определените за шофиране часове, установени са и 326 тахографски нарушения.

След приключване на контролната операция, ГД "Охранителна полиция" информира, че за периода 20-26 юли 2009 г. на територията на нашата страна са проверени 3699 автобуса с българска регистрация и 222 с чужда. Установени са 77 случая на превишаване на скоростта, като няма установени водачи, управлявали автобуси след употреба на алкохол.

Съставени са 63 акта за установяване на административно нарушение за неизползване на обезопасителни колани. Регистрирани са 34 тахографски нарушения, 12 водачи са надвишили определените за шофиране часове, констатирани са три случая на управление на автобуси от неквалифицирани водачи, 34 технически неизправни автомобила и 146 нередовни документи на водача, превозното средство или превозвача.
Общо за периода са установени 503 нарушения - 493 от автобуси с българска регистрация и 10 от автобуси с чужда.

След края на операцията по безопасност на обществения превоз, президентът на TISPOL Волфганг Блинденбахер, заяви: "По-голямата част от водачите на автобуси са постигнали високи стандарти на безопасност и професионализъм в тяхната отговорна работа. За съжаление обаче има и такива, склонни да излагат на риск живота на своите пасажери и на другите участници в движението, игнорирайки правилата за безопасност."