Председателят на ДКЕВР Константин Шушулов ще освободи поста след 10 септември.

След открито заседание на комисията той съобщи пред журналисти, че осем години като председател на ДКЕВР му стигат.

Тази седмица Шушулов ще има среща с премиера Бойко Борисов, за да обсъдят неговото напускане,  съобщи БТА.

От "ЧЕЗ-България" са заявили, че са готови за тримесечно отчитане без междинни сметки, каза пред журналисти председателят на ДКЕВР Константин Шушулов.

Засега остава решението на комисията за едномесечно отчитане на потреблението на електроенергията.

Ще направим всичко възможно, това, което сме постановили, да го направим, заяви Шушулов.

Междувременно от ЧЕЗ коментираха, че възможността за заплащане на електроенергията веднъж на три месеца съществува за клиентите на компанията и в момента.

Потребителите имат опцията да декларират равни месечни вноски в размер на '0' лева за първите два месеца и да платят след третия месец, при получаване на фактура, след реален отчет.

По този начин те ползват безлихвен кредит за консумираната електроенергия за тримесечието. 

„Готови сме да обсъдим с отговорните институции допълнителни възможности за подобряване на практиката на тримесечното отчитане и в същото време да предприемем по-активни стъпки за разясняване на съществуващите възможности директно на клиентите," заяви Любош Павлас, регионален мениджър на ЧЕЗ за България.

Компаията припомня, че от началото на годината е въвела редица възможности, които да улеснят клиентите: 

  • да не плащат равни месечни вноски, а само изравнителна веднъж на три месеца;
  • да планират месечната вноска, съобразно потреблението си;
  • да декларират избрана от тях месечна вноска;
  • да избират начина на комуникация с компанията: центрове за обслужване на клиенти, EasyPay, кол център, писма, факс, интернет сайт;
  • да избират начина и мястото на плащане.

За да улесни клиентите си в процеса на тримесечното отчитане, ЧЕЗ не прекъсва захранването  за неплатени задължения през първите два месеца.
До изключване на електроенергията се пристъпва едва след изтичане на срока за плащане на изравнителната сметка.

Припомня се, че от юли 2009 година ЧЕЗ стартира и sms услуги за безплатно известяване на своите клиенти за изтичащ срок за плащане на сметката и за проверка на текущото задължение.